Dôležité je okamžiťe si to dať patentovať. Čo ak sa o nejaký čas niekomu podarí niečo také skutočne vyrobiť? Potom sa budú peniaze len tak sypať.
Odpovědět0 0
Nejsem si jist zda jde nápad patentovat, když dnes ho nejde přetavit do hmatatelné podoby či funkce. Ono se totiž těžko posuzuje co je větší přínos. Zda nápad a nebo realizace toho nápadu. Od teorie k realizaci může být setsakra daleko. Postup realizace může být natolik inovativní, že když si ho někdo patentuje, tak znemožní realizaci i původnímu majiteli nápadu. Nastala by tak patová situace. Mám dojem že patent musí být komplexní a musí být předveden jako funkční.
Odpovědět0 0
Nikoliv, bezna praxe je opravdu patentovani napadu (nez to napadne nekoho jineho), zadne predvadeni funkcnosti, dokonce ani overovani teorie se nekona.
Odpovědět0 0
Nízká váha je fajn, ale poměr hmotnosti a pevnosti bude sotva dosahovat hodnot klasického duralu. A třeba letecký průmysl už z duralu přesedlal na kompozity s ještě lepšími vlastnostmi. Takže pokud to bude levné, využití se najde, ale neočekávám, že by se po tom výrobci utloukli.
Odpovědět0 0
Kompozity jsou určitě super. Otázka je ale, jestli budou lepší i v poměru pevnost-váha-cena. Menší letadla se sériově hned tak z kompozitů dělat nebudou, kvůli ceně. Takové letadlo by navýšenou cenu i při ekonomičtějším či výkonovém navýšení hned tak nezaplatilo.
Odpovědět0 0
Těžko říct, dokud to někdo nezvládne vyrobit a otestovat. Podle té diamantu podobné struktury by to mohlo být dost pevné. Klidně by to mohlo být i pevnější. PS: osobně myslím, že dnes by bylo výhodnější se zaměřit na dural, ovšem s vnitřní voštinovou strukturou. Patřičně velká 3d tiskárna není problém, a takový materiál JE velmi lehký a přitom pevný. (A dal by se vyrábět na letecké či kosmické poměry levně)
Odpovědět0 0